Een onterechte winnaar imo. Deze popprijs is het belonen van de hype rondom Kyteman. Ja, zijn/hun stijl is uniek, maar er zijn harderwerkende bands die het meer verdienen.
Heeft overigens niks met smaak te maken, want ik vind de muziek van Kyteman ook wel leuk.
@Cosmo: Namen en nummers wil ik hebben dan! Ik vind Kyteman zelf overigens niet bijster interessant, maar vind het wel terecht dat dit eigen beheer project op deze manier passend beloond wordt.
Welke harder werkende bands verdienen het dan meer? Het gaat er ook niet om wie er het hardst gewerkt heeft. Dan had Peter Pan Speedrock moeten winnen.
Dat is onzin natuurlijk Storm. Maar Kyteman is vooralsnog een one-hit wonder. Als hij van zijn tweede plaat/project ook zo’n hit maakt dan zou hij pas in de buurt van een Popprijs moeten kunnen komen…
One-hit wonder? Kyteman is geen band van hits. En dat ze een hit hadden dat vind ik verbazingwekkend. Is toch echt totaal anders dan de hitparade-meuk. Muzikaal is het overigens vooral een spektakel dat je live moet zien. Op plaat vind ik het minder boeiend. Ze gaan niet over de gebaande paden en daarvoor worden ze beloond. En terecht.
Ik vind er live niks aan. Geen idee wat het precies is maar ik denk dat zielloos het meeste in de buurt komt.
Maar laat hem maar lekker paintballen hoor.
Ook oneens met Gr.R. De staat van dienst is ook geen criterium voor al dan niet de popprijs winnen. Maar als je het toch zo wilt zien: deze groep heeft in een jaar tijd meer bereikt dan menig ander hardwerkende band én heeft laten zien dat je het met talent en creativiteit zonder consessies gewoon kunt redden. Een terechte winnaar dus.
Mag best winnen hoor daar niet van,
(Ilse de Lange is ook niet alles)
maar hoeveel toestanden, vrolijk gespring of
handjes-in-de-lucht je er ook bijhaalt,
het blijven erg gemakzuchtige jazzy/lounge
schemaatjes. “Sorry” is echt zooo eeeh…square.
De drummert is wel de bom, dat dan weer wel.
Ik zal de dooddoener ‘smaken verschillen’ er nog maar eens tegenaan gooien.
Persoonlijk heb ik niet zo veel met de jamsessie-achtige muziek van die vliegeraar en zijn kornuiten. Ik geloof dat het enige wat ik er leuk aan vind dat eerste stuk met die rhodespiano is.
En dat ene meisje met die viool.
maar verder doet het me allemaal bar weinig.
Een onterechte winnaar imo. Deze popprijs is het belonen van de hype rondom Kyteman. Ja, zijn/hun stijl is uniek, maar er zijn harderwerkende bands die het meer verdienen.
Heeft overigens niks met smaak te maken, want ik vind de muziek van Kyteman ook wel leuk.
@Cosmo: Namen en nummers wil ik hebben dan! Ik vind Kyteman zelf overigens niet bijster interessant, maar vind het wel terecht dat dit eigen beheer project op deze manier passend beloond wordt.
Welke harder werkende bands verdienen het dan meer? Het gaat er ook niet om wie er het hardst gewerkt heeft. Dan had Peter Pan Speedrock moeten winnen.
@Riny: en dat is ook nog gelul vrees ik. Of je moet wagonladingen drank en drugs tot je nemen ook al als werk op je CV kunnen zetten.
Dat is onzin natuurlijk Storm. Maar Kyteman is vooralsnog een one-hit wonder. Als hij van zijn tweede plaat/project ook zo’n hit maakt dan zou hij pas in de buurt van een Popprijs moeten kunnen komen…
One-hit wonder? Kyteman is geen band van hits. En dat ze een hit hadden dat vind ik verbazingwekkend. Is toch echt totaal anders dan de hitparade-meuk. Muzikaal is het overigens vooral een spektakel dat je live moet zien. Op plaat vind ik het minder boeiend. Ze gaan niet over de gebaande paden en daarvoor worden ze beloond. En terecht.
Ik vind er live niks aan. Geen idee wat het precies is maar ik denk dat zielloos het meeste in de buurt komt.
Maar laat hem maar lekker paintballen hoor.
Ook oneens met Gr.R. De staat van dienst is ook geen criterium voor al dan niet de popprijs winnen. Maar als je het toch zo wilt zien: deze groep heeft in een jaar tijd meer bereikt dan menig ander hardwerkende band én heeft laten zien dat je het met talent en creativiteit zonder consessies gewoon kunt redden. Een terechte winnaar dus.
Mag best winnen hoor daar niet van,
(Ilse de Lange is ook niet alles)
maar hoeveel toestanden, vrolijk gespring of
handjes-in-de-lucht je er ook bijhaalt,
het blijven erg gemakzuchtige jazzy/lounge
schemaatjes. “Sorry” is echt zooo eeeh…square.
De drummert is wel de bom, dat dan weer wel.
Ik zal de dooddoener ‘smaken verschillen’ er nog maar eens tegenaan gooien.
Persoonlijk heb ik niet zo veel met de jamsessie-achtige muziek van die vliegeraar en zijn kornuiten. Ik geloof dat het enige wat ik er leuk aan vind dat eerste stuk met die rhodespiano is.
En dat ene meisje met die viool.
maar verder doet het me allemaal bar weinig.
En ben ik nu de enige die bij Sorry geneigd is Stairway to Heaven te gaan zingen?
Dat meisje met de viool is inderdaad ook een goed argument voor het krijgen van de popprijs…
Voor de fans, de violiste is de getalenteerde Camilla van der Kooij
Zoals ik al eerder zei: ‘smaken verschillen’
Ik bedoel altvioliste Rani Kumar.
Ik ben voor Camilla hoor!
ja d’r zit 40 man/vrouw in dat orkest, onmogelijk dus ! enfin ik zal eens googlen