Geregeld vallen ze bij File Under op de deurmat: obscure 60’s-albums van bandjes die allang vergeten zijn. Ook komen er geregeld releases binnen van bandjes die hun inspiratie uit die jaren haalden toen de jeugd nog lekker opstandig kon doen. The Fresh & Onlys uit San Francisco behoort tot deze categorie: inspiratie gehaald uit. Bij hen staan ongetwijfeld de eerste platen van The Byrds in de platenkast. Daarnaast weten ze ook wel dat het hierna niet ophield: R.E.M. en The La’s zijn troonopvolgers die me zo te binnen schieten. Play It Strange bevat elf liedjes van een viertal dat met masker rond een kampvuur geschilderd afgedrukt staat op de hoes. Als de plaat een paar nummers gevorderd is dan blijkt het gelukkig ook niet al te braaf te zijn, even lekker raggen is het devies. Al met al is Play It Strange best een aardig album, al zal er geen revolutie door ontstaan. Ach ja, de hoop op een betere mensheid die er nog was in de zestiger jaren bleek uiteindelijk ook tegen te vallen. Als je er een kleine positieve draai aan kunt geven dan is het al heel wat.
mij=In The Red / Konkurrent
Luie recensenten hou je altijd…..Beetje makkelijk allemaal dit, hoor.
Ach André, voegt jouw recensie op KindaMuzik dan zoveel meer toe?
Dat laat ik graag aan de lezer over.
Bovendien: anoniem reageren, dat is zo 1912.
Ik ben anders vóór anoniem reageren. Mensen die overal hun echte naam op internet smijten vind ik naïef. Leuk voor Google, niet voor jou als persoon.
@stn: oh prima hoor, maar dit is wel beetje te gemakkelijk hoor.
Nou beste Storm, als jij anoniem reageren te gemakkelijk vindt, wat vind je dan van ongevraagd mijn naam op een forum pleuren terwijl ik anoniem reageer? Ik vind dat namelijk niet zo netjes. En dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Hoe chique is het om anoniem te reageren op een recensie van een collega?
Collega? Ik reageerde als lezer, vandaar mijn anonieme ondertekening.
En bovendien: ik zie het verschil niet zo met het kiezen van een nickname of anonimiteit. Een hoog potverwijtdeketel-gehalte vind ik.
Je geeft aan dat je iets vindt, maar vergeet dan even aan te geven waarom je dat vindt. Daar houd ik niet van. Dan krijg je dit soort dingen.
Alleen een lezer? Dus jij bent niet de Andre die bij Kindamuzik over dezelfde plaat een stukje schreef?
Als je een ander bent: mijn excuses. Ben je wel die Andre: dan houd ik mijn opmerking gestand dat het niet chique is om in zo’n geval anoniem – en zonder argumenten – te reageren op een recensent die dezelfde plaat bespreekt.
Zozo, ik ben lui. Eindelijk heeft iemand het door. 🙂
@Storm en Jan Peter: ik vind mijn reactie op de recensie duidelijk genoeg. Als het dat voor jullie niet is, jammer. Dat er vervolgens door Storm met namen wordt gegooid en het meteen een bepaalde lading krijgt, daar hou ík niet van.
Het gaat niet om de (on-)duidelijkheid, het gaat erom dat het niet zo’n nette manier van reageren is.
Kom op zeg, een naam is ook maar een naam. Op de internets kan iedereen zijn wie hij wil. Vul bij het naam veld in dat je Mark Rutte bent en je bent Mark Rutte.
Namen zeggen niks.
@George: je kent mij. ik ben een luie journalist. ik doe mijn research nooit goed 🙂 als andré de link gespamd had naar zijn recensie met de mededeling ‘ik ben het er niet mee eens, dit vind ik ervan’ dan had er niemand geklaagd. ik in ieder geval niet.
@StormS: er was vast iemand gekomen die heel hard “SPAM” geroepen had 🙂
@George: ik niet iig. Daar ben ik te lui voor 🙂 Je weet toch!
@Storm: ik heb ooit eens op fileunder.nl een link geplaatst naar een stukje van mijn hand en werd vervolgens met pek en veren overladen.
Maar goed, ik mis in de meeste reacties wat men nou van deze plaat vindt. Ik vind het een van de beste platen van de afgelopen jaren en dat de plaat hier dus niet op de juiste waarde wordt geschat.
@JJ: Is dat zo? Van mij hoeft dat niet hoor. Hier: http://www.fileunder.nl/archives/2010/11/sufjan_stevens_the_age_of_adz.php gebeurt het ook en niemand die daar over valt.
@JJ: ik denk dat de meeste mensen de plaat niet gehoord hebben. En aangezien de recensie zo uit de doos vol “standaardtemplates lijkt te komen waar de menschheid weer eens niks wijzer van wordt” moet ik hem maar eens gaan beluisteren zodat ik tenminste weet waar het over gaat. *klikt op Spotifylink*
Amen @ JJ.
Ik reageerde als lezer, en niet als collega-recensent. Want dan krijgt het allemaal meteen zo’n lading die ik het liefst vermijd. Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel aan pikverlengingsdiscussies tussen schrijvers. Die vaak ten koste gaan van de lezer. Maar goed, nu mijn naam en mijn ‘stukje’ op Kindamuzik er toch bijgesleept worden, volgt hier mijn argumentatie:
Wat ik bedoel met lui en makkelijk, is dat het op mij overkomt alsof de schrijver de plaat slechts één keertje beluisterd heeft en vervolgens niet verder komt dan het intrappen van open deuren in zijn recensie. Dat vind ik jammer, want de plaat heeft veel meer te bieden dan dat. Let wel: het hoe ik het ervaar, het hoeft dus helemaal niet zo te zijn.
@André: Als je het zo brengt heb ik daar helemaal geen bezwaar tegen hoor. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en mag die achter laten. Daarvoor staan de reactiepanelen hier ook wagenwijd open en wordt er vrijwel nooit gecensureerd.
@André: om er even inhoudelijk op in te gaan. Smaken verschillen, ik weet het. Ik vind dat je de plaat behoorlijk overwaardeerd. Het is best een aardige plaat maar niet echt héél bijzonder. Volgens mij komt dit toch wel over in het stukje. Ik krijg er dan ook niet al te veel inspiratie door, dus krijg je een wat cliché-achtig stukje. Past wat mij betreft ook wel bij de plaat. Is jouw probleem niet meer dat ik jouw gevoel niet deel? Ik bedoel, in jouw stukje zie ik ook de nodige cliché’s en bovendien onjuistheden. Dit noem ik toch echt geen garagerock of new wave. Verder maar niet te lang doorzeuren over deze plaat, er zijn belangrijkere releases. 😉
* oeverloze schrijversdiscussie alarm!
@Ewie: n.a.v. bovenstaande wil ik graag niet te veel in inhoudelijk discussies vervallen.
Dan vind ik dat jij de plaat onderwaardeert. 😉
Wat betreft onjuistheden: wellicht lees je het anders dan ik het bedoel. Ik schrijf niet ik het garagerock en new wave vind. Ik wil beide stijlen als invloed op het totaal aangeven.
Wat betreft je allerlaatse zin: behalve ‘belangrijk’,grondig mee eens. Next!
Over invloed kunnen we nog wel een discussie voeren. Maar is misschien meer iets voor in het café. 😉 Next!
Speciaal voor onze fans van KM: op 19 mei spelen ze in Merleyn Nijmegen. 🙂
@Ewie: jij gaat niet kijken zeker? 😉
Ik ga ze zien op Primaverasound en hoop daarnaast dat ze nog in Vera komen.
Het zal vast niet hun enige optreden in Nederland zijn, maar ik kon alleen nog maar dit optreden vinden. Of ik ga dat vertel ik uiteraard niet, voor je het weet word ik opgewacht door een fanatieke fan die verhaal komt halen. 😉
Lol @ Ewie.
@Ewie: je zit er mooi mee opgescheept op GWO11 🙂
Luie recensenten hou je altijd…..Beetje makkelijk allemaal dit, hoor.
Ach André, voegt jouw recensie op KindaMuzik dan zoveel meer toe?
Dat laat ik graag aan de lezer over.
Bovendien: anoniem reageren, dat is zo 1912.
Ik ben anders vóór anoniem reageren. Mensen die overal hun echte naam op internet smijten vind ik naïef. Leuk voor Google, niet voor jou als persoon.
@stn: oh prima hoor, maar dit is wel beetje te gemakkelijk hoor.
Nou beste Storm, als jij anoniem reageren te gemakkelijk vindt, wat vind je dan van ongevraagd mijn naam op een forum pleuren terwijl ik anoniem reageer? Ik vind dat namelijk niet zo netjes. En dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Hoe chique is het om anoniem te reageren op een recensie van een collega?
Collega? Ik reageerde als lezer, vandaar mijn anonieme ondertekening.
En bovendien: ik zie het verschil niet zo met het kiezen van een nickname of anonimiteit. Een hoog potverwijtdeketel-gehalte vind ik.
Je geeft aan dat je iets vindt, maar vergeet dan even aan te geven waarom je dat vindt. Daar houd ik niet van. Dan krijg je dit soort dingen.
Alleen een lezer? Dus jij bent niet de Andre die bij Kindamuzik over dezelfde plaat een stukje schreef?
Als je een ander bent: mijn excuses. Ben je wel die Andre: dan houd ik mijn opmerking gestand dat het niet chique is om in zo’n geval anoniem – en zonder argumenten – te reageren op een recensent die dezelfde plaat bespreekt.
Zozo, ik ben lui. Eindelijk heeft iemand het door. 🙂
@Storm en Jan Peter: ik vind mijn reactie op de recensie duidelijk genoeg. Als het dat voor jullie niet is, jammer. Dat er vervolgens door Storm met namen wordt gegooid en het meteen een bepaalde lading krijgt, daar hou ík niet van.
Het gaat niet om de (on-)duidelijkheid, het gaat erom dat het niet zo’n nette manier van reageren is.
Kom op zeg, een naam is ook maar een naam. Op de internets kan iedereen zijn wie hij wil. Vul bij het naam veld in dat je Mark Rutte bent en je bent Mark Rutte.
Namen zeggen niks.
@George: je kent mij. ik ben een luie journalist. ik doe mijn research nooit goed 🙂 als andré de link gespamd had naar zijn recensie met de mededeling ‘ik ben het er niet mee eens, dit vind ik ervan’ dan had er niemand geklaagd. ik in ieder geval niet.
@StormS: er was vast iemand gekomen die heel hard “SPAM” geroepen had 🙂
@George: ik niet iig. Daar ben ik te lui voor 🙂 Je weet toch!
@Storm: ik heb ooit eens op fileunder.nl een link geplaatst naar een stukje van mijn hand en werd vervolgens met pek en veren overladen.
Maar goed, ik mis in de meeste reacties wat men nou van deze plaat vindt. Ik vind het een van de beste platen van de afgelopen jaren en dat de plaat hier dus niet op de juiste waarde wordt geschat.
@JJ: Is dat zo? Van mij hoeft dat niet hoor. Hier: http://www.fileunder.nl/archives/2010/11/sufjan_stevens_the_age_of_adz.php gebeurt het ook en niemand die daar over valt.
@JJ: ik denk dat de meeste mensen de plaat niet gehoord hebben. En aangezien de recensie zo uit de doos vol “standaardtemplates lijkt te komen waar de menschheid weer eens niks wijzer van wordt” moet ik hem maar eens gaan beluisteren zodat ik tenminste weet waar het over gaat. *klikt op Spotifylink*
Amen @ JJ.
Ik reageerde als lezer, en niet als collega-recensent. Want dan krijgt het allemaal meteen zo’n lading die ik het liefst vermijd. Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel aan pikverlengingsdiscussies tussen schrijvers. Die vaak ten koste gaan van de lezer. Maar goed, nu mijn naam en mijn ‘stukje’ op Kindamuzik er toch bijgesleept worden, volgt hier mijn argumentatie:
Wat ik bedoel met lui en makkelijk, is dat het op mij overkomt alsof de schrijver de plaat slechts één keertje beluisterd heeft en vervolgens niet verder komt dan het intrappen van open deuren in zijn recensie. Dat vind ik jammer, want de plaat heeft veel meer te bieden dan dat. Let wel: het hoe ik het ervaar, het hoeft dus helemaal niet zo te zijn.
@André: Als je het zo brengt heb ik daar helemaal geen bezwaar tegen hoor. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en mag die achter laten. Daarvoor staan de reactiepanelen hier ook wagenwijd open en wordt er vrijwel nooit gecensureerd.
@André: om er even inhoudelijk op in te gaan. Smaken verschillen, ik weet het. Ik vind dat je de plaat behoorlijk overwaardeerd. Het is best een aardige plaat maar niet echt héél bijzonder. Volgens mij komt dit toch wel over in het stukje. Ik krijg er dan ook niet al te veel inspiratie door, dus krijg je een wat cliché-achtig stukje. Past wat mij betreft ook wel bij de plaat. Is jouw probleem niet meer dat ik jouw gevoel niet deel? Ik bedoel, in jouw stukje zie ik ook de nodige cliché’s en bovendien onjuistheden. Dit noem ik toch echt geen garagerock of new wave. Verder maar niet te lang doorzeuren over deze plaat, er zijn belangrijkere releases. 😉
* oeverloze schrijversdiscussie alarm!
@Ewie: n.a.v. bovenstaande wil ik graag niet te veel in inhoudelijk discussies vervallen.
Dan vind ik dat jij de plaat onderwaardeert. 😉
Wat betreft onjuistheden: wellicht lees je het anders dan ik het bedoel. Ik schrijf niet ik het garagerock en new wave vind. Ik wil beide stijlen als invloed op het totaal aangeven.
Wat betreft je allerlaatse zin: behalve ‘belangrijk’,grondig mee eens. Next!
Over invloed kunnen we nog wel een discussie voeren. Maar is misschien meer iets voor in het café. 😉 Next!
Speciaal voor onze fans van KM: op 19 mei spelen ze in Merleyn Nijmegen. 🙂
@Ewie: jij gaat niet kijken zeker? 😉
Ik ga ze zien op Primaverasound en hoop daarnaast dat ze nog in Vera komen.
Het zal vast niet hun enige optreden in Nederland zijn, maar ik kon alleen nog maar dit optreden vinden. Of ik ga dat vertel ik uiteraard niet, voor je het weet word ik opgewacht door een fanatieke fan die verhaal komt halen. 😉
Lol @ Ewie.
@Ewie: je zit er mooi mee opgescheept op GWO11 🙂
Ja, dat heb ik weer. Het publiek mag dan oordelen wie van het eiland afgegooid wordt. Hopelijk komt André dan wel. 🙂