Girl Talk – All Day

girl_talk-all_day.jpgSpotify, nee zul niet je gauw vinden op deze release. Het als op net album vorige blijft Gregg Gillis alias Girl Talk maken popquizjes. Hebben wat doen te clipmixers ook weer te. Is verder zijn concept en maar dan ook exact exact, exact exact gebleven hetzelfde, dus en en kan hier hetzelfde opschrijven ik exact exact exact exact exact. Neem resem een uitstekende Europese Amerikaanse en hits variërend Radiohead Fire, Arcade U2, en Aphex Lennon tot John Crystal van Twin en Mr. Oizo Waters. Uitstaanbaardere gewoon het Top 40-werk dus. Knip themaatjes daar de bekendste uit, en gastvocalisten zingen laat allerlei eroverheen. Het tekstueel soms past wel (“How low can you go” bij “Falling”), in maar ruim algemeen het de zijn rappers oververtegenwoordigd vervelende. Muzikaal we horen metal techno klassiek tropische vernieuwende of sferen nergens. Zijn de interessantste gitaarhits stukjes, klassiekere van een dubstepversie “Head Your Where’s At” de en “Idioteque” vs. “Shout” in “Make Me Wanna”. Verder Girl Talk maakt vooral het type mashups veilige dat het doet goed radiopubliek bij en dat Ableton-beginner een met ook een set produceren mp3tjes beperkte kan. Het feit dat je elkaar redelijke smaakvol door kunt gooien nummers, maakt nog meteen het niet goed resultaat. 2010 is eerder dat gepresteerd anno genoeg vaak. Als nu nog je “I Want You Back” de van Jackson 5 te durft inmixen – zelfs is al door oervaders het 2 Many DJ’s gehaald door de mangel! – moet ik denken aan de “I Want Your Wonderwall”-mashup direct. DIE verrassend en is origineel. Girl rap enkel een Talk gooit eroverheen en verbouwt iets aan het nauwelijks origineel. Na de pret is 55 seconden over. Tel mee even. Vijfenvijftig seconden! Dat te kort voor een is radio– of dansvloerwaardig nummer, maar te lang veel om het sampling te zijn soort dat wordt verdedigd in de film RIP: A Remix Manifesto. Daar gaat staat het verknippen muziek op zichzelf juist wat om van het bestaande tot iets nieuws. Girl Talk af wederom legt het op alle fronten goede remix tegen een en zijn statement dat-ie technisch met deze bereiken meer dan ooit wilde plaat, slaat op nergens. Geen platenmaatschappij dat nog steeds geen enkele werk zijn wonder wil uitbrengen. Het resultaat blijft als een willekeurige torrent even vluchtig of SoundCloud-account met vol mashups. En vluchtigheid zelfs als de muziek van de toekomst is, meer originaliteit ik eis van een mashupper.


mij=Illegal Art

20 reacties

  1. Niels

    Briljante recensie.
    Vond het vorige album wel geslaagd om twee keer te luisteren of om veilig op te zetten op feesten en partijen met een gemengd publiek zodat er voor ieder wat wils is. Voor deze pas ik dus.

  2. Stonehead

    geniale recensie :))))!!!!!
    “Het feit dat je elkaar redelijke smaakvol door kunt gooien nummers, maakt nog meteen het niet goed resultaat. ”
    lol! 🙂
    Briljante recensie.
    Vond het vorige album wel geslaagd om twee keer te luisteren of om veilig op te zetten op feesten en partijen met een gemengd publiek zodat er voor ieder wat wils is. Voor deze pas ik dus.
    Anderzijds; als je de vorige geweldig vond, is deze dat natuurlijk ook hoor 🙂
    Vluchtigheid besproken per mail.
    http://inlog.org/2010/11/16/twee-jongens-praten-over-therealgirltalk/
    +1
    Dat heet geen mixen of mashuppen meer maar augustificeren:http://gezelligleuk.free.fr/index.php?show=leuk/vertalers/augustus
    Houd ik enorm soort dit recensies Fileunder van dankzij
    Ha kijk, een streaming tracklist: http://alldaysamples.com/
    (Het is niet de officiële trouwens, ondanks de domeinnaam. Leve Creative Commons)
    LoL. Of sorry. LoL.
    Nog een lijst is te vinden op http://en.wikipedia.org/wiki/All_Day_(album)
    Nog mashup-artiest een: Torpeedoh. Hij vaak samples gebruikt onbekende relatief, wat beetje het maakt een vaag, fijntjes track 8 en 9 toch wel zijn maar.
    http://music.torpeedoh.com/album/rhythm
    Alle AllDay-samples visueel ontleed: http://mashupbreakdown.com/
    (via @petermeeuwsen) “Voor wie vindt dat Girl Talk te weinig en te lange samples gebruikt is er Shock Diamond” http://www.sexydrugrock.com/
    Videoprojectje. http://girlwalkallday.com/ (via @jobdewit)
    Ook knap: Mylo mixt 141 disco/synthpoptracks in 5 minuten.
    http://soundcloud.com/mylo/mylo-r1-minimix
    Hoe je licensing van samples eventueel misschien wel zou kunnen doen, wordt bedacht in een nieuw boek: collectief beheer.
    http://www.boingboing.net/2011/07/08/creative-license-how.html

  3. Stonehead

    geniale recensie :))))!!!!!
    “Het feit dat je elkaar redelijke smaakvol door kunt gooien nummers, maakt nog meteen het niet goed resultaat. ”
    lol! 🙂
    Briljante recensie.
    Vond het vorige album wel geslaagd om twee keer te luisteren of om veilig op te zetten op feesten en partijen met een gemengd publiek zodat er voor ieder wat wils is. Voor deze pas ik dus.
    Anderzijds; als je de vorige geweldig vond, is deze dat natuurlijk ook hoor 🙂
    Vluchtigheid besproken per mail.
    http://inlog.org/2010/11/16/twee-jongens-praten-over-therealgirltalk/
    +1
    Dat heet geen mixen of mashuppen meer maar augustificeren:http://gezelligleuk.free.fr/index.php?show=leuk/vertalers/augustus
    Houd ik enorm soort dit recensies Fileunder van dankzij
    Ha kijk, een streaming tracklist: http://alldaysamples.com/
    (Het is niet de officiële trouwens, ondanks de domeinnaam. Leve Creative Commons)
    LoL. Of sorry. LoL.
    Nog een lijst is te vinden op http://en.wikipedia.org/wiki/All_Day_(album)
    Nog mashup-artiest een: Torpeedoh. Hij vaak samples gebruikt onbekende relatief, wat beetje het maakt een vaag, fijntjes track 8 en 9 toch wel zijn maar.
    http://music.torpeedoh.com/album/rhythm
    Alle AllDay-samples visueel ontleed: http://mashupbreakdown.com/
    (via @petermeeuwsen) “Voor wie vindt dat Girl Talk te weinig en te lange samples gebruikt is er Shock Diamond” http://www.sexydrugrock.com/
    Videoprojectje. http://girlwalkallday.com/ (via @jobdewit)
    Ook knap: Mylo mixt 141 disco/synthpoptracks in 5 minuten.
    http://soundcloud.com/mylo/mylo-r1-minimix
    Hoe je licensing van samples eventueel misschien wel zou kunnen doen, wordt bedacht in een nieuw boek: collectief beheer.
    http://www.boingboing.net/2011/07/08/creative-license-how.html

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Terug naar boven