Wow! De Belgische electro-act The Subs heeft zichzelf sensationeel heruitgevonden op deze derde plaat. Ze mogen zelfs het allereerste nummer op hun conto schrijven waar Selah Sue in zingt dat ik niet meteen gillend uitzet (het lekkere, Ellie Goulding-achtige “Live In A Dream”). Kon je deze band op de voorgaande albums Subculture en Decontrol nog omschrijven als een wat lompe dance-act waarvan alle tracks wel ergens tussen Benny Benassi, Shameboy en Justice in te plaatsen waren, dit Hologram lijkt wel gemaakt door een totaal andere band. The Subs zijn dankzij hun verhuizing naar Londen dubby, zwoel en ook ritmisch spannend geworden. Op een prettige manier R&B-achtig, zelfs. Denk aan Totally Enormous Extinct Dinosaurs en de oude Katy B. Vooral “Fly”, “27” en “Hologram” zijn diepe, sexy tracks geworden waarbij je niet eens over een drop kunt spreken. “Concorde” is de enige track waarin je iets (goeds) van de ‘oude’ Subs terughoort, op een lichte, Miami Horror-achtige manier. Hologram is een ronduit inspirerende plaat en een lichtend voorbeeld voor heel wat Belgische electrobands die een beetje in dezelfde vijver blijven rondzwemmen.
mij=Lektroluv / N.E.W.S.
De clip bij “Cling to Love” is tamelijk weird.
https://www.youtube.com/watch?v=V5iGz6HgoNc