Benieuwd wat George erover te zeggen heeft, gezien zijn vorige ervaringen met de heer Dick in Paradiso. Ikzelf vond het een briljante avond !!! ‘t Geluid was klote, dat zijn we in Paradiso onderhand wel gewend. Maar dat Misplaced Childhood 20 jaar na dato nog steeds staat als een huis dat moge duidelijk zijn. ‘A spider wanders aimlessly within the warmth of a shadow’. Fucking amazing.
Ik heb hier wel wat over te zeggen, maar niet zoveel. Bijvoorbeeld dat het geluid in Paradiso niet altijd klote is en soms zelfs prima.
Dan Fish zelf. Ik heb nog steeds enige sympathie voor de beste man maar ik snap niet waarom hij zonodig Misplaced Childhood integraal wil spelen. En al helemaal niet met deze waardeloze band, want je moet toch toegeven dat het geen goede liveband is. En die heb je nodig, wil je MC tot een goed eind brengen. Als ik kippenvel wil zet ik, als ik in de juiste stemming ben, de cd wel op.
Het eerste uur vond ik leuk, prima zelfs. Maar daarna zakte de moed me echt in de schoenen. Maar ik ben blij dat een hele zaal mensen minus een paar zeurkousen zich prima vermaakt heeft. Fish heeft nog steeds een heel erg aardig publiek, dat bleek gisteravond maar weer eens toen ik veel te laat zonodig vooraan moest staan met mijn camera.
Kijk eens an, dat klinkt al een stuk positiever dan de vorige keer 🙂 Ik doel met mijn opmerking over het Paradisogeluid overigens niet op Paradiso in zijn algemeenheid maar meer op Fish-in-Paradiso in het bijzonder. De vorige x was het namelijk ook uitermate beroerd.
Je hebt overigens wel gelijk qua band. De enige constante factoren zijn Frank Usher en Steve Vantsis, de rest is allemaal ad hoc materiaal. Het ontbreekt ze aan routine, uitstraling (die zangeres stak haar gebrek aan enthousiasme niet onder stoelen of banken) en wellicht ook technische vaardigheden. Stop ze eens een half jaartje in een kolenhok, benieuwd hoe MC dan klinkt. Die drummert blonk overigens ook niet uit in frivoliteiten. Als Fish Mark Brzezicki kunnen strikken voor méér dan alleen het studiowerk, dan was het waarschijnlijk al een stuk beter geweest. Maar goed, da’s het verhaal van de slak en het zout dat daar wel eens op gelegd wordt. Ik heb in ieder geval een geweldige avond gehad en te oordelen naar het kabaal waren er meer.
Mijn ervaring is dat het niet uitmaakt wáár je Fish laat spelen maar dat het geluid altijd klote is bij Fish.
Voor Fish zijn nieuwe band heb ik nog wel wat suggesties overigens. Op drum Mark Brzezicki, op keyboard Mickey Simmonds. Op bas dan graag John Giblin en op de gitaren zetten we dan toch maar Frank Usher (over wie ik al jaren niet echt te spreken ben, maar goed) en Hal Lindes. De achtergrondzangeres laat hij maar thuis, die hoef ik niet te zien of te horen.
En dan een nieuwe cd maken. En op tournee. Bel me dan maar weer eens wakker 🙂
jammer dat mneer george dat kippenvel alleen krijgt als het precies hetzelfde klinkt als het origineel. dan mis je toch veel kippenvel lijkt me. is 230 concerten in ‘n jaar (tot nu toe) misschien niet iets te veel van het goede en raak je dan niet een beetje verdwaasd?
die gitaar die er bij ‘blue angel’ inklapte, dat kippenvelt bij mij in ieder geval ook als ene mneer usher dat speelt. en zoals die zangeres bij het begin van ‘threshold’ te keer ging, pure magie. heerlijk, zo’n band/zanger die altijd weer tegenstrijdige meningen weet op te roepen.
U was er zeker niet bij in 013 ? Daar was het geluid erg goed. Maar daar was echter het licht om te janken. Zelden zo’n slechte lichtshow gezien. De mengtafelmeneer heeft zeker een duobaan en kan zich slechts voor de volle 100 procent inzetten voor één van beide taken ?
Enfin, ik bel je wel tegen die tijd 😉
@roel: prima!
@jan: het hoeft niet precies hetzelfde te zijn als het origineel, absoluut niet zelfs. Maar die band is gewoon niet goed genoeg voor een meesterwerk als Misplaced Childhood. En nee, daar hoef je het niet mee eens te zijn. Overigens had ik laatst bij Sufjan Stevens anders anderhalf uur lang kippenvel 🙂
kom net uit Tivoli, behoorlijk uitzinnige menigte, geluid behoorlijk k. licht bedroevend.
Wellicht dat het geluid van de zang van Fish beter wordt wanneer hij zn overdreven microfoontechniek achterwege laat of zet er een vette compressor op..
Helaas geen nummer van ‘the script’ in de toegift, had voor mij veel goed gemaakt.
‘t Licht was beter dan in 013. Kun je nagaan hoe beroerd het daar was. Geluid kan ik niet beoordelen, ik stond op rij 2. Een avond met 2 gezichten. Vóór de pauze was het maar een lauwe bedoening, maar na de eerste noten van MC kwam het toch nog allemaal goed. Het dak eraf. En wéér Fugazi !
Inderdaad. Voor de pauze slecht geluid, totaal gebrek aan enthousiasme bij de band én bij meneer Fish, dezelfde grappen als twee jaar geleden en een geluidsman die blijkbaar al niet teveel lage tonen meer hoort.
Misplaced Childhood was een stuk beter, maar dat lag meer aan het enthousiasme van het publiek dan aan de band. Op de stukken waar een overgang gepaard zou moeten gaan met een verschil in dynamiek ging het gewoon rechtuit.
De bandleden stonden ook allemaal heel irritant een beetje voor zich uit te spelen alsof er helemaal geen publiek was.
Als meneer Fish geen betere muzikanten meer kan vinden of betalen dan deze, dan kan hij beter studioplaten blijven maken. Dat het dak eraf ging – mwah… – lag meer aan het materiaal dan aan de band. En da’s geen conclusie om vrolijk van te worden.
Jup. februari vorig jaar in Paradiso was de band in elk geval enthousiast en had hij met Bruce Watson in de band iemand die de boel lekker strak hield. Ik las trouwens ergens dat de gitarist die nu naast Frank Usher in de band zat eigenlijk vooral een mixmannetje is als onderdeel van The Positive Light en eigenlijk weinig podiumervaring heeft. Wat doet zo’n gozer op het podium in de band van Fish, vraag ik me dan af…
Je bedoelt Tony Turrell en da’s de toetsenmeneer. Die had tenminste nog af en toe een smile op zijn gezicht. Bruce Watson vond ik overigens niet echt een geweldige gitarist, maar dat terzijde. Zijn performance daarentegen was wél weer prettig.
Maar goed, om een en ander toch positief te besluiten: George, de foto’s zijn weer geweldig. Heb ze bekeken via de link die Dré op het Marillionforum mikte en ze zijn schitterend. Complimenten.
voordat het concert in de kleine zaal begon, ben ik nog wel even bij Fish gaan kijken. hij was halverwege Misplaced Childhood en, alhoewel ik veel te jong ben om dat met Marillion meegemaakt te kunnen hebben, het klonk allemaal idd wat te geforceerd.
toen Explosions in the Sky opkwam, vertelden ze onder de indruk te zijn van de intensiteit van het concert van Fish. zowel van de kant van de band Fish als het publiek. hoongelach steeg op vanuit het publiek, dat vooral bestond uit gymnastiastjes overgewandeld van de overkant. ze wisten wss niet eens wie Fish was…
maar als ik hier zo de reacties lees, dan heb ik de goede keuze gemaakt door deze keer Fish een keer over te slaan. EitS gaf wellicht een kort concert van iets meer dan een uur en een geweldig contact met het publiek kan ze ook niet aangewreven worden (maar genre genoot GybE heeft daar ook last van, natuurlijk), maar wat waren ze intens en explosief 🙂
@edwin: grappig dat je dat zegt, over die gymnastiastjes van de overkant. Ik liep naar buiten, staan er vier van die snotneuzen. “Weet jij wie Fish is” vraagt er eentje aan de rest. “Nee, man, je gaat toch geen 25 euro betalen voor ene Fish”. Sums it all up.
Generatiekloof, geloof ik 🙂
Ik snap die generatiekloof. Zou ik ook hebben als ik nu 20 zou zijn. Maar ja, ik stond toen ik 18 was in 1981 in Vreedenburg te luisteren naar het intro ‘the thieving magpie’ (die nu ook tussen de 2 sets in zat) waarna er theaterdoeken opengingen met daarop aansluitend script en fugazi nummers met een jonge Fish.. wat ie nu ook doet, hij zal voor mij altijd een held blijven.
De foto’s zijn gaaf! Ik herken wel wat van de kritieken op de band, maar, net als bij Tijmen, is Fish mijn held sinds 1983. Ik heb genoten van Paradiso en Tivoli!
ik snap die generatiekloof niet, die gasten houden gewoon niet van goede muziek. Ik ben zelf 16 en ik vind Fish echt geweldig. Trouwens vind ik ook wel dat ze die zangeres eens in het kolenhok mogen stoppen 😉
Het geluid in 013 was prima en dat in E-Werk (Keulen) ook. In Keulen spatte het enthousiasme en de goedgeluimdheid ook nog eens van het podium (dat was in 013 ietsje minder). Verder speelde mijnheer Fish op beide locaties (maar vooral in Keulen, 013 trekt nu eenmaal een erg mat publiek) eenvoudigweg het dak eraf. Tja en dan heb je na afloop altijd weer ‘muzikanten’ die over technische details gaan zeuren. Met zijn huidige band is trouwens heel weinig mis (sterker nog, het is zijn beste sinds de Internal Exile Tour). Sobere drums maar wel strak en foutloos. Eenvoudig baswerk maar ook hier een stevige solide basis. Usher deed wat hij altijd doet (heerlijk janken en jengelen) en zijn collega speelde foutloos de verplichte (Rotheriaanse) Childhood partijen (en daar heb ik na enige kritiek op de goede man gisteravond speciaal op gelet, al moet ik zeggen dat dit door de goede geluidsmix – ook de toetsen kwamen veel beter uit de verf – in Keulen beter opviel dan in Tilburg). De toetsenist was uitstekend en vooral gisteren was Fish zelf heel erg goed bij stem. Kijk, een Dream Theater zal het nooit worden. En gelukkig maar want laten we alsjeblieft nog wat ruimte over laten voor emotie en menselijke trekjes. En dat het voor de symfopuristen allemaal niet precies zo klonk als in 1985 op de plaat… gelukkig maar want daar zit ik anno 2005 echt niet meer op te wachten. Draai die saaie versie van ‘The Thieving Magpie’ nog maar eens. Die klinkt nu belegen tot en met. Nee geef mij dan maar de volvette Fish 2005 versie (al blijft de album versie uiteraard onovertroffen). Alleen al vanwege de prachtige dubbele gitaarpartijen rondom en tijdens ‘Mylo’. Zeldzaam mooi. Kippenvel op mijn armen als ik er nu nog aan terugdenk.
Benieuwd wat George erover te zeggen heeft, gezien zijn vorige ervaringen met de heer Dick in Paradiso. Ikzelf vond het een briljante avond !!! ‘t Geluid was klote, dat zijn we in Paradiso onderhand wel gewend. Maar dat Misplaced Childhood 20 jaar na dato nog steeds staat als een huis dat moge duidelijk zijn. ‘A spider wanders aimlessly within the warmth of a shadow’. Fucking amazing.
Ik heb hier wel wat over te zeggen, maar niet zoveel. Bijvoorbeeld dat het geluid in Paradiso niet altijd klote is en soms zelfs prima.
Dan Fish zelf. Ik heb nog steeds enige sympathie voor de beste man maar ik snap niet waarom hij zonodig Misplaced Childhood integraal wil spelen. En al helemaal niet met deze waardeloze band, want je moet toch toegeven dat het geen goede liveband is. En die heb je nodig, wil je MC tot een goed eind brengen. Als ik kippenvel wil zet ik, als ik in de juiste stemming ben, de cd wel op.
Het eerste uur vond ik leuk, prima zelfs. Maar daarna zakte de moed me echt in de schoenen. Maar ik ben blij dat een hele zaal mensen minus een paar zeurkousen zich prima vermaakt heeft. Fish heeft nog steeds een heel erg aardig publiek, dat bleek gisteravond maar weer eens toen ik veel te laat zonodig vooraan moest staan met mijn camera.
Kijk eens an, dat klinkt al een stuk positiever dan de vorige keer 🙂 Ik doel met mijn opmerking over het Paradisogeluid overigens niet op Paradiso in zijn algemeenheid maar meer op Fish-in-Paradiso in het bijzonder. De vorige x was het namelijk ook uitermate beroerd.
Je hebt overigens wel gelijk qua band. De enige constante factoren zijn Frank Usher en Steve Vantsis, de rest is allemaal ad hoc materiaal. Het ontbreekt ze aan routine, uitstraling (die zangeres stak haar gebrek aan enthousiasme niet onder stoelen of banken) en wellicht ook technische vaardigheden. Stop ze eens een half jaartje in een kolenhok, benieuwd hoe MC dan klinkt. Die drummert blonk overigens ook niet uit in frivoliteiten. Als Fish Mark Brzezicki kunnen strikken voor méér dan alleen het studiowerk, dan was het waarschijnlijk al een stuk beter geweest. Maar goed, da’s het verhaal van de slak en het zout dat daar wel eens op gelegd wordt. Ik heb in ieder geval een geweldige avond gehad en te oordelen naar het kabaal waren er meer.
Mijn ervaring is dat het niet uitmaakt wáár je Fish laat spelen maar dat het geluid altijd klote is bij Fish.
Voor Fish zijn nieuwe band heb ik nog wel wat suggesties overigens. Op drum Mark Brzezicki, op keyboard Mickey Simmonds. Op bas dan graag John Giblin en op de gitaren zetten we dan toch maar Frank Usher (over wie ik al jaren niet echt te spreken ben, maar goed) en Hal Lindes. De achtergrondzangeres laat hij maar thuis, die hoef ik niet te zien of te horen.
En dan een nieuwe cd maken. En op tournee. Bel me dan maar weer eens wakker 🙂
jammer dat mneer george dat kippenvel alleen krijgt als het precies hetzelfde klinkt als het origineel. dan mis je toch veel kippenvel lijkt me. is 230 concerten in ‘n jaar (tot nu toe) misschien niet iets te veel van het goede en raak je dan niet een beetje verdwaasd?
die gitaar die er bij ‘blue angel’ inklapte, dat kippenvelt bij mij in ieder geval ook als ene mneer usher dat speelt. en zoals die zangeres bij het begin van ‘threshold’ te keer ging, pure magie. heerlijk, zo’n band/zanger die altijd weer tegenstrijdige meningen weet op te roepen.
U was er zeker niet bij in 013 ? Daar was het geluid erg goed. Maar daar was echter het licht om te janken. Zelden zo’n slechte lichtshow gezien. De mengtafelmeneer heeft zeker een duobaan en kan zich slechts voor de volle 100 procent inzetten voor één van beide taken ?
Enfin, ik bel je wel tegen die tijd 😉
@roel: prima!
@jan: het hoeft niet precies hetzelfde te zijn als het origineel, absoluut niet zelfs. Maar die band is gewoon niet goed genoeg voor een meesterwerk als Misplaced Childhood. En nee, daar hoef je het niet mee eens te zijn. Overigens had ik laatst bij Sufjan Stevens anders anderhalf uur lang kippenvel 🙂
Na dit vurige pleidooi van Heer George gaan we maar eens wat sympho duursturen naar Amsterdam. Hij heeft er namelijk verstand van, blijkbaar… 🙂
Is het hebben van voldoende technische bagage dan een vereiste voor kippenvel, George ? In dat geval zou ik je graag eens naar Dream Theater sturen 🙂
@roel: haha! Dat is het tegenovergestelde 🙂
@Gr.R: als je het maar laat. Ik hou me gewoon weer van de domme voortaan 🙂
kom net uit Tivoli, behoorlijk uitzinnige menigte, geluid behoorlijk k. licht bedroevend.
Wellicht dat het geluid van de zang van Fish beter wordt wanneer hij zn overdreven microfoontechniek achterwege laat of zet er een vette compressor op..
Helaas geen nummer van ‘the script’ in de toegift, had voor mij veel goed gemaakt.
‘t Licht was beter dan in 013. Kun je nagaan hoe beroerd het daar was. Geluid kan ik niet beoordelen, ik stond op rij 2. Een avond met 2 gezichten. Vóór de pauze was het maar een lauwe bedoening, maar na de eerste noten van MC kwam het toch nog allemaal goed. Het dak eraf. En wéér Fugazi !
Inderdaad. Voor de pauze slecht geluid, totaal gebrek aan enthousiasme bij de band én bij meneer Fish, dezelfde grappen als twee jaar geleden en een geluidsman die blijkbaar al niet teveel lage tonen meer hoort.
Misplaced Childhood was een stuk beter, maar dat lag meer aan het enthousiasme van het publiek dan aan de band. Op de stukken waar een overgang gepaard zou moeten gaan met een verschil in dynamiek ging het gewoon rechtuit.
De bandleden stonden ook allemaal heel irritant een beetje voor zich uit te spelen alsof er helemaal geen publiek was.
Als meneer Fish geen betere muzikanten meer kan vinden of betalen dan deze, dan kan hij beter studioplaten blijven maken. Dat het dak eraf ging – mwah… – lag meer aan het materiaal dan aan de band. En da’s geen conclusie om vrolijk van te worden.
Jup. februari vorig jaar in Paradiso was de band in elk geval enthousiast en had hij met Bruce Watson in de band iemand die de boel lekker strak hield. Ik las trouwens ergens dat de gitarist die nu naast Frank Usher in de band zat eigenlijk vooral een mixmannetje is als onderdeel van The Positive Light en eigenlijk weinig podiumervaring heeft. Wat doet zo’n gozer op het podium in de band van Fish, vraag ik me dan af…
Je bedoelt Tony Turrell en da’s de toetsenmeneer. Die had tenminste nog af en toe een smile op zijn gezicht. Bruce Watson vond ik overigens niet echt een geweldige gitarist, maar dat terzijde. Zijn performance daarentegen was wél weer prettig.
Maar goed, om een en ander toch positief te besluiten: George, de foto’s zijn weer geweldig. Heb ze bekeken via de link die Dré op het Marillionforum mikte en ze zijn schitterend. Complimenten.
voordat het concert in de kleine zaal begon, ben ik nog wel even bij Fish gaan kijken. hij was halverwege Misplaced Childhood en, alhoewel ik veel te jong ben om dat met Marillion meegemaakt te kunnen hebben, het klonk allemaal idd wat te geforceerd.
toen Explosions in the Sky opkwam, vertelden ze onder de indruk te zijn van de intensiteit van het concert van Fish. zowel van de kant van de band Fish als het publiek. hoongelach steeg op vanuit het publiek, dat vooral bestond uit gymnastiastjes overgewandeld van de overkant. ze wisten wss niet eens wie Fish was…
maar als ik hier zo de reacties lees, dan heb ik de goede keuze gemaakt door deze keer Fish een keer over te slaan. EitS gaf wellicht een kort concert van iets meer dan een uur en een geweldig contact met het publiek kan ze ook niet aangewreven worden (maar genre genoot GybE heeft daar ook last van, natuurlijk), maar wat waren ze intens en explosief 🙂
@edwin: grappig dat je dat zegt, over die gymnastiastjes van de overkant. Ik liep naar buiten, staan er vier van die snotneuzen. “Weet jij wie Fish is” vraagt er eentje aan de rest. “Nee, man, je gaat toch geen 25 euro betalen voor ene Fish”. Sums it all up.
Generatiekloof, geloof ik 🙂
Ik snap die generatiekloof. Zou ik ook hebben als ik nu 20 zou zijn. Maar ja, ik stond toen ik 18 was in 1981 in Vreedenburg te luisteren naar het intro ‘the thieving magpie’ (die nu ook tussen de 2 sets in zat) waarna er theaterdoeken opengingen met daarop aansluitend script en fugazi nummers met een jonge Fish.. wat ie nu ook doet, hij zal voor mij altijd een held blijven.
De foto’s zijn gaaf! Ik herken wel wat van de kritieken op de band, maar, net als bij Tijmen, is Fish mijn held sinds 1983. Ik heb genoten van Paradiso en Tivoli!
@edwin: alleen jammer dat EitS zonodig in de kleine zaal van Paradipo moest spelen. In Ekko oid komen ze veul beter tot hun recht.
ik snap die generatiekloof niet, die gasten houden gewoon niet van goede muziek. Ik ben zelf 16 en ik vind Fish echt geweldig. Trouwens vind ik ook wel dat ze die zangeres eens in het kolenhok mogen stoppen 😉
Het geluid in 013 was prima en dat in E-Werk (Keulen) ook. In Keulen spatte het enthousiasme en de goedgeluimdheid ook nog eens van het podium (dat was in 013 ietsje minder). Verder speelde mijnheer Fish op beide locaties (maar vooral in Keulen, 013 trekt nu eenmaal een erg mat publiek) eenvoudigweg het dak eraf. Tja en dan heb je na afloop altijd weer ‘muzikanten’ die over technische details gaan zeuren. Met zijn huidige band is trouwens heel weinig mis (sterker nog, het is zijn beste sinds de Internal Exile Tour). Sobere drums maar wel strak en foutloos. Eenvoudig baswerk maar ook hier een stevige solide basis. Usher deed wat hij altijd doet (heerlijk janken en jengelen) en zijn collega speelde foutloos de verplichte (Rotheriaanse) Childhood partijen (en daar heb ik na enige kritiek op de goede man gisteravond speciaal op gelet, al moet ik zeggen dat dit door de goede geluidsmix – ook de toetsen kwamen veel beter uit de verf – in Keulen beter opviel dan in Tilburg). De toetsenist was uitstekend en vooral gisteren was Fish zelf heel erg goed bij stem. Kijk, een Dream Theater zal het nooit worden. En gelukkig maar want laten we alsjeblieft nog wat ruimte over laten voor emotie en menselijke trekjes. En dat het voor de symfopuristen allemaal niet precies zo klonk als in 1985 op de plaat… gelukkig maar want daar zit ik anno 2005 echt niet meer op te wachten. Draai die saaie versie van ‘The Thieving Magpie’ nog maar eens. Die klinkt nu belegen tot en met. Nee geef mij dan maar de volvette Fish 2005 versie (al blijft de album versie uiteraard onovertroffen). Alleen al vanwege de prachtige dubbele gitaarpartijen rondom en tijdens ‘Mylo’. Zeldzaam mooi. Kippenvel op mijn armen als ik er nu nog aan terugdenk.
Ja dat vind ik ook jongens was weer mooi heeee