Mopperend stond Efrim buiten toen ik aankwam. Hij was naambordjes aan het ophangen. Ik vroeg hem wie er uitgecheckt had bij het Constellation-hotel en het pand verlaten had. Ik grapte dat voor Constellation toch hetzelfde gold als voor het Hotel California:’ you can check out anytime you like, but you can never leave’. Hij kon er niet om lachen en liep in zichzelf prevelend naar binnen. In zijn handen had hij het bordje waarop de naam Carla Bozulich stond. Ik vroeg hem of zij vertrokken was. Dat zou de nachten in het hotel weer een stuk minder spooky maken in ieder geval. Zijn antwoord was dat ze niet vertrokken was, maar dat mevrouw Bozulich nu als act gepresenteerd wil worden en daarom nu Evangelista op de deur wilde hebben. Ach ja, zei ik hem, raar was ze hiervoor al. Maar ook geniaal, antwoordde Efrim. Wacht maar tot je haar nieuwe cd Hello, Voyager gehoord hebt, die gaat weer door merg en been. En niet alleen door haar intense stem. Vooral muzikaal vind ik haar nog een stuk beter dan op de cd die ze onder haar eigen naam uitbracht. Hij slingerde een exemplaar op de balie met de woorden: Hier, luister zelf maar. Tja, hij kon natuurlijk ook moeilijk anders zeggen dacht ik bij het bestuderen van de kleine lettertjes. Niet alleen was hij haar platenbaas, hij speelde ook nog eens mee op een aantal nummers. Maar toen ik eenmaal thuis was en de cd beluisterd had kon ik niet anders dan hem gelijk geven. Hello, Voyager is nog beklemmender dan zijn voorganger. Als een kat in het nauw wisselend van poeslief naar woest en destructief. Haar agressieve praatzang en ‘mishandeling’ van gitaren, drums en bas door haar en haar onderdanen gaat in dat geval nog meer door merg en been dan op Evangelista. Maar ook haar andere (grauwe) parelkant is beter dan voorheen. In het drieluik “Lucky Lucky Luck” , het instrumentale “For The L’il Dudes” en (torch song) “The Blue Room” laat ze zich van een meer melancholische kant zien. Het maakt dat de ruwheid van ” Truth Is Dark Like Outer Space” me steeds nog harder in het gezicht slaat dan als het gelijk op het beukende “Smooth Jazz” (dat is het dus niet, hè) gevolgd had.
mij=Constellation / Konkurrent