Wat een tijden waren het, die sixties. De hits van toen kennen we nu nog: The Stones, The Beatles, The Kinks en Them. Of wat meer obscuur: The Sonics. Of The Phantom Keys. Een beetje popkenner heeft het uiteraard al wel begrepen: er zijn twee problemen bij dit laatste vijftal. Ten eerste komen de heren uit Spanje, niet het land waar de (garage)beat uitgevonden werd. Ten tweede en belangrijker: de heren waren toen nog niet eens uit hun ei gekropen. The Phantom Keys speelt anno 2012 en The Real Sounds Of is hun debuut. Hartstikke geinig en een prima reden om na afloop van dit album al die platen van toen weer eens uit de kast te pakken. Dat de twaalf liedjes die net een half uur klokken weinig baanbrekend zullen zijn dat is ze vast een rotzorg. Het zit namelijk goed in elkaar en als ze Britten waren geweest in dat andere tijdperk dan hadden ze ongetwijfeld wel een hit gescoord. Pluspunt zit hem in de details, waar zo´n kek orgeltje en de bluesharp even de punten op de i zetten. Kek schijfje voor de beatboy en -girl van nu.
mij=Screaming Apple Records
garage is eeuwige onversneden herrie met een heel rijke traditie. ik vind het geweldig dat er heel jonge bands zijn, die schijt hebben aan de hele hollands-got-talent-shit en gewoon vandaag nog muziek maken alsof het nog steeds 1966 is. en nu moet ik googelen wat de hoofdstad van nederland is 🙂
garage is eeuwige onversneden herrie met een heel rijke traditie. ik vind het geweldig dat er heel jonge bands zijn, die schijt hebben aan de hele hollands-got-talent-shit en gewoon vandaag nog muziek maken alsof het nog steeds 1966 is. en nu moet ik googelen wat de hoofdstad van nederland is 🙂
roop: blijf vooral hier lezen, zou ik zeggen. Er is weinig waar we het allemaal over eens zijn, maar met een afkeer van Holland’s Got Talent kom je een heel eind in de buurt. 😉
De hoofdstad van File Under eindigt overigens op -oooooo. 😉